«Placencia lokomotora (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

Sorapedia(e)tik
Hona jo: nabigazioa, bilatu
 
1. lerroa: 1. lerroa:
 +
[[Fitxategi:Ferrocarriles_Vascongados_(mapa).png]]
 +
 +
==Trenbidea==
 +
XIX mendearen bukaeran, Bilbao eta Donostia ez ziren trenez lotuta, gurdiz eta diligentziaz baizik. Gauzak zein pertsonak garraiatzeko Mirandako buelta egin behar zen: Bilbao - Urduña - Ebroko Miranda - Gazteiz - Altsasu - Zumarraga - Donostia.
 +
 +
Honenbeste buelta egiteko, ''Ferrocarril Central de Vizcaya'' enpresa sortu zuten Bilbao-Durango trenbidea egiteko (1882). Arrakasta ikusita, trenbidea luzatzea erabaki zuten, Zumarragaraino hain zuzen. Modu honetan Donostiarako bidea asko mozten zen: Bilbao - Durango - Eibar - Bergara - Zumarraga. 1889. urtean inauguratu zuten.
 +
 +
Gero, Elgoibar - Donostia zatia egin zuten eta ''Ferrocarriles Vascongados'' enpresa sortu zuten, sare hau ustiatzeko.
 +
 +
 
[[Fitxategi:Couillet_0-3-0-T_lokomotora.jpg]]
 
[[Fitxategi:Couillet_0-3-0-T_lokomotora.jpg]]
 +
 +
==Lokomotora==
 +
Durango - Zumarraga trenbidea zabaldu zutenean, erositako lokomotoreei bideko herrien izenak eman zieten, ohitura zenez: ''Elgoibar'', ''Guipúzcoa'', ''Ermua'', ''Zaldívar'', ''Eibar'', ''Vergara'', ''Zumárraga'' eta ''Ermua''. ''Elgoibar'' lokomotora kenduta (Krauss etxekoa, 1886 urtekoa), gainontzeko lokomotorak Couillet (Belgika) etxekoak ziren, 0-3-0-T motakoak, eta 1887-1888 urtekoak.
 +
 +
Itxura denez, lokomotora nahikorik ez zenez, Soraluze bere lokomotora barik geratu zen.
 +
 +
Handik bi urteetara bi lokomotora gehiago erosi zuten, hauek ere Couillet etxekoak, baina indartsuagoak, 0-2-2-0-T motakoak. Bati ''Descarga'' izena eman zioten, eta bigarrenari ''Zumárraga''. Orduan bai, aurreko ''Zumárraga'' lokomotorari izena aldatu zioten, eta ''Placencia'' izena jarri (1890); zenbakia gorde zuen: 25. Lokomotora hau 1887. urtekoa zen, eta bere fabrika-zenbakia 1970 zen.
 +
 +
Hamabi urteetan Placencia lokomotora atzera eta aurrera ibili zen, Maltzaga eta Zumarraga artean. Baina 1902 urtean lokomotora saldu zuten.
 +
 +
Garai hartan Villaodrid (Lugo) inguruko meategiak ustiatzeko ''Sociedad Minera de Villaodrid'' izenekoa sortu zuten; eta meatza kostaldera eramateko, Villaodrid-Vegadeo trenbidea eraikitzea erabaki zuten: ''Ferrocarril de Puente Nuevo a Ribadeo''. Lanak hasi zitenean, Placencia lokomotora erosi zuten errailak jartzeko, eta gero geltokietan maniobrak egiteko erabili zuten. Zenbaki berria eman zioten (105) eta izena aldatu (Abres).
 +
 +
Trenbide hau 1964 urtean itxi zuten, eta Abres lokomotora hau, Placencia izenekoa, Ferrovial enpresak erosi zuen, Ferrol-Gijon trenbidea eraikitzeko.
 +
 +
[[Kategoria:Placencia eta Soraluze izenekoak]]

20:49, 25 iraila 2015(e)ko berrikuspena

Ferrocarriles Vascongados (mapa).png

Trenbidea

XIX mendearen bukaeran, Bilbao eta Donostia ez ziren trenez lotuta, gurdiz eta diligentziaz baizik. Gauzak zein pertsonak garraiatzeko Mirandako buelta egin behar zen: Bilbao - Urduña - Ebroko Miranda - Gazteiz - Altsasu - Zumarraga - Donostia.

Honenbeste buelta egiteko, Ferrocarril Central de Vizcaya enpresa sortu zuten Bilbao-Durango trenbidea egiteko (1882). Arrakasta ikusita, trenbidea luzatzea erabaki zuten, Zumarragaraino hain zuzen. Modu honetan Donostiarako bidea asko mozten zen: Bilbao - Durango - Eibar - Bergara - Zumarraga. 1889. urtean inauguratu zuten.

Gero, Elgoibar - Donostia zatia egin zuten eta Ferrocarriles Vascongados enpresa sortu zuten, sare hau ustiatzeko.


Couillet 0-3-0-T lokomotora.jpg

Lokomotora

Durango - Zumarraga trenbidea zabaldu zutenean, erositako lokomotoreei bideko herrien izenak eman zieten, ohitura zenez: Elgoibar, Guipúzcoa, Ermua, Zaldívar, Eibar, Vergara, Zumárraga eta Ermua. Elgoibar lokomotora kenduta (Krauss etxekoa, 1886 urtekoa), gainontzeko lokomotorak Couillet (Belgika) etxekoak ziren, 0-3-0-T motakoak, eta 1887-1888 urtekoak.

Itxura denez, lokomotora nahikorik ez zenez, Soraluze bere lokomotora barik geratu zen.

Handik bi urteetara bi lokomotora gehiago erosi zuten, hauek ere Couillet etxekoak, baina indartsuagoak, 0-2-2-0-T motakoak. Bati Descarga izena eman zioten, eta bigarrenari Zumárraga. Orduan bai, aurreko Zumárraga lokomotorari izena aldatu zioten, eta Placencia izena jarri (1890); zenbakia gorde zuen: 25. Lokomotora hau 1887. urtekoa zen, eta bere fabrika-zenbakia 1970 zen.

Hamabi urteetan Placencia lokomotora atzera eta aurrera ibili zen, Maltzaga eta Zumarraga artean. Baina 1902 urtean lokomotora saldu zuten.

Garai hartan Villaodrid (Lugo) inguruko meategiak ustiatzeko Sociedad Minera de Villaodrid izenekoa sortu zuten; eta meatza kostaldera eramateko, Villaodrid-Vegadeo trenbidea eraikitzea erabaki zuten: Ferrocarril de Puente Nuevo a Ribadeo. Lanak hasi zitenean, Placencia lokomotora erosi zuten errailak jartzeko, eta gero geltokietan maniobrak egiteko erabili zuten. Zenbaki berria eman zioten (105) eta izena aldatu (Abres).

Trenbide hau 1964 urtean itxi zuten, eta Abres lokomotora hau, Placencia izenekoa, Ferrovial enpresak erosi zuen, Ferrol-Gijon trenbidea eraikitzeko.